10 May 2008

~Cerita bersalin anak 2nd~

Pada tanggal 10 Mei 2008, baby girl ku yg kedua pula menyusul.. tetapi sudah melewati dari tarikh dijangka bersalin, kali ini tiada darah yg keluar, sebaliknya aku merasa kontraksi bersalin pd petang 9 mei itu.. Pada mlmnya aku dibawa ke SJMC untuk dipantau keadaanku.. sekali lagi Doc Delaila yang bertanggungjwb.. Utk anak ku yg kedua ini aku tidak mengambil suntikan epidural, aku benar2 rasa sakit bersalin, Kali ini proses kelahiran tidak lama spt anak pertama.. Seperti biasa air ketuban dipecahkan, Jam menunjukkan pukul 3 pg.. Nurse telah siap sedia menyuruhku 'push' push and push..Sehinggalah pada pukul 3.30pg.. lahirlah baby Alisya Sofea yang sempurna segalanya...selepas selamat semuanya aku kehilangan suara akibat menjerit2 dm bilik bersalin......

Disini Anis dan Lisa dilahirkan.. sekarang SJMC dikenali sbg Sime Darby Medical Centre, Subang Jaya..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...