06 June 2010

~Memories 70 - 80an..~

Do U still Remember....?

COKLAT LUCKY COCOA BALL -seingat aku, aku tak dela gian sgt mkn coklat ni..

CHEWING GUM GRAPE -yg ni pun aku tak mkn sgt-

BISKUT GULA MANIS KAT ATAS -haa..yg ni bapak aku yg suka sgt belikan.. malahan biskut ni masih ada sampai skrg..-

AISKRIM BATANG - ni tak sah kalau tak beli.. dulu habis je waktu skolah aku terus pegi carik aiskrim ni kat kedai pakcik kamis..kedai runcit depan skolah rendah aku..skrg pun aiskrim ni ade lagi..

PERMAINAN PERCUMA DIN DANG -ini tak silap aku setiap kali beli coklat dindang tu, mesti ada permainan percuma kat dlm dia..-

PISTOL PELURU LEKAT -yang ni aku suka main peluru dia..lekat2 kat dahi..

PATUNG KERTAS TUKAR2 BAJU -aku suka betul main ni dulu... sampai lalok dibuatnya.. tak ingat berapa byk aku ada benda ni kat rmh...dah nama pun pompuan...mesti mak aku pening tgok waktu tu..-

APA NAMA MENATANG NI? yg pasti salah satu kegemaran aku waktu kecik jugak... lepas tiub besar2 bila belon tu dah kempih balik aku suka gentil2 benda ni sampai jadi bulat mcm bola...-

DRAGON BALL -kartun ni aku tak miss tgok walau satu episode pun..siap beli komik dia tu..-

DOREAMON - sama juga la dgn kartun demon ni... seingat aku diorang tayang waktu maghrib..tu la budak2 culas nak solat..

TRANSFOMERS - suka gak nengok kartoon ni.. tayangan dia waktu petang gak..tapi skrg transformers dah moden..-

POPEYE THE SAILORMAN, tut..tut... -


NINJA TURTLES

tak silap aku, ni kartoon..TUNDER..TUNDER..TUNDERCAT... sambil laki tu hunus pedang dia kat atas...aku rasa la sebab ada kucing skali tu...

PISTOL TEMBAK -abg aku suka la time kecik dulu..-

SUPER MARIO -yg ni jgn ckp la.. tiap2 hari main game ni..aku ingat lagi waktu tu kat rumah m'ngah aku kat chuah, P.Dickson..aku tdr umah dia.. aku pulun main game ni sampai ngigau2... m'ngah aku cite time tdo aku suka buat aksi pegang remote game tu, time tu mimpi mario lompat2 nak amik cendawan la..nak amik coin la..pecah batu pakai kepala la...

YG NI AKU TAK INGAT PLAK

YO-YO

PATUNG ASKAR

PERMAINAN KAD


SUMI yumi -sekarang pun ada lagi sumi ni.. bila time besday party je mesti ada sumi ni.. budak2 kan suke...-

PIANO MAINAN -yg ini aku ingat lagi..aku suka main benda ni masa skolah tadika..-


WATER COLOUR -waktu skolah menengah subject lukisan aku lukis gambar panda kat atas tu pakai water colour ni..masa tu aku rasa lukisan aku yg paling cantik..-

PEMADAM GETAH -skolah rendah dulu aku ada la ni..-

PENSIL BOX BESI -sampai berkarat ngan kemek pensil box aku dulu..-

PENSIL BOX MODEN - kalau shopping ngan mak dulu tak sah kalau tak suruh belikan yg ni.. mcm2 bentuk ngan petern adaaa...waktu ni ntah nape aku suka sgt dgn bau pensil box ni..-

REAL TRANSFORMERS

GETAH PEMADAM -waktu skolah rendah la pakai ni.. skrg aku tgok anak buah aku pun dok pakai benda ni lagi..-

RISALAH NI AKU TAK PERNAH JUMPA LA..mungkin bukan zaman aku..

BACK TO THE FUTURE

PERMAINAN KAD

CHEWING GUM

ENTAH APA BENDA NI..

TORA...datang lagi...mesti ada permainan dlm dia..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...