Alia skrg sudah 27hari..Alhamdulillah sakit kuning semakin hilang.. aku betul2 risau dgn sakit yg satu ni.. sakit yg berkaitan dgn hati dan boleh merebak hingga ke otak.....terima kasih pd mama dhia sebab mentioned daun dukung anak.. mula2 my bonda tahu nama daun ni tapi tak tau camne bentuk rupa daun nye..last2 my sis in law yg minta tolong sorang bidan ni carikan daun ni.. Tq also pd K'Wani... dan hasilnya apa yg aku lihat kuning semakin kurang..... banyak cara juga aku & bonda usahakan antaranya jemur bawah matahari, mandi ubat sensei dan bg minum susu kambing.... kita cuba jer semua kaedah2 ni... kita tak nak sakit makin melarat, pergi hospital pun cuma ambil darah dan kalau tahap makin tinggi barulah letak bawah cahaya lampu... so far tahap jaundice Alia tak sampai 250 keatas... sebab taknak makin naik la semua usaha2 ni dibuat........
Phototherapy - ini bila tahap birilubin baby dah sampai 250 dan keatas..Alhamdulillah Alia dan kakak2 dia x pernah buat mcm ni..

Phototherapy - ini bila tahap birilubin baby dah sampai 250 dan keatas..Alhamdulillah Alia dan kakak2 dia x pernah buat mcm ni..

Ni ubat yg aku amik kat Klinik Swasta. Aku cuba juga bg Alia mkn ubat ni.. ada la dlm 3 hari aku test.. asyik terberak jer Alia lepas makan ubat ni.. pastu aku stop bg Alia mkn.. Kuning dia still ada jugak.. Org kata baby kecik2 jgn bagi makan apa2 ubat sebab hati dia belum matang lg nak proses ubat2 tu..
Jemur kat matahari pun aku buat...naper la liat sangat kuning Alia ni nak baik...................












3 comments:
fina dulu seminggu kene kuning. pastu mandikan dgn pokok dukung anak tu, terus turun kuningnya. adalah 3hari bawa fina ke klinik ambil darah..sian tgk kaki kecik kene cucuk..alia bernasib baik..kot tak, kene duk kat hospital pilah la jawabnya..
kalu masuk wad memang ler kesian...xabis2 kena cuck...xcukup tgn...kaki lak...tp ape2 pun akak doakan bbe cepat sembuh...k
k.az :memang kena duk hospital pilah la jawab eh, sib baik x tinggi...
time kasih kak hyazz...
Post a Comment