30 September 2010

~ Anak-Anak mama yg paling comel...~

Mama suka bila berbual2 dgn Anis.. Anak mama yg sorang ni dah pandai menjawab dan mengomel.. bila ditanya sepatah, berpatah2 Anis jawab.. bila kadang2 ada perkara yg mama salah buat, Anis pasti akan kata.." mama..kan cam tu... cam ni haaaa....(mama, bukan macam tu, macam ni..)" Perkara tu berlaku setiap kali bila kami sama2 bermain games di Lappy yg telah menjadi kesayangannya ni.. dan bila setiap kali waktu mandi bila mama nak gosok gigi Anis.. Anis pasti akan kata.."biar Anis wat..biar Anis wat..(biar Anis buat..)" tapi bila tiba giliran Alisya...lain pula yg jadi. Anis gosok gigi tapi Alisya gosok bibir! Last2 mama yg paksa gosok sampai menangis2 Alisya..hai anak mama si Alisya ni memang liat skit nak gosok gigi...hmm..Alia nanti macam mana pula agaknya... hmm..Anis skrg pun dah pandai jaga adiknya Alia...bila mama tgh sibuk memasak, Alia pula menangis Anis akan cepat2 masukkan puting kedalam mulut Alia. Senyap Alia dibuatnya! dan setiap kali lepas Anis senyapkan Alia, Anis pasti akan kata.." ma..tgok ni..Anis dah pandai, Anis dah pandai..ma tgok ni, ma tgok ni..." hmm..memang betul la anak mama...dah tidur balik Alia...hai anak mama......sememangnya perjalanan hidup ini indah dengan adanya kamu semua....mama sayang anak2 mama......










p/s : tika entri ini siap dibuat, Alia dah bangun dari tdr..Anis kata..." mama...adik Alia nangis ni...!"

4 comments:

az said...

kojap yo bosar anak-anak ko nim..bila tengok, mcam kembar 3 lak..hi2..bolehlah tambah laie sorang tahun depan..ada buat proposal tak..ha2..tak jadilah ko kojo pramugari mcmni..duk jadi pramuMAMA je kat rumah..

SaHaNiMsofEa said...

huih k.az..dirimu masih tak berubah, tetap kelakar seperti dulu.. dan mulutmu, masih tetap tidak mempunyai insurans..........akan kugapai impianku yg satu itu......tungggguuuuuu........

Anonymous said...

huhuhu...
beh kan nengok anak2 membesar...

SaHaNiMsofEa said...

izan, cam sedih je bunyi nyer.. ko pun still boleh tgok anak2 membesar cuma cara dan keadaan kita berbeza..anak2 ko membesar dlm kete n taska tapi ko still ble tgok mereka. lain cita kalau ko koje luar negara, haa..tu nak kena YM lak! aku ni lain kes pasal tak koje... kojol aku kat rumah ni adala!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...