Tarikh 10.1.2011 akan sentiasa terpahat di ingatan semua penumpang apabila melalui saat2 mencemaskan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching setelah pesawat jenis airbus milik Air Asia yg dinaiki terbabas dari landasan tika cuaca hujan lebat. Faktor cuaca menjadi punca utama berlakunya nahas ini. Difahamkan pesawat terbabit membawa 124 penumpang dan 6 anak kapal. Kejadian yg berlaku pd pkl 10.20mlm itu membabitkan 4 penumpang yg mengalami kecederaan ringan dan selebihnya berada dlm keadaan trauma. Berita sepenuhnya anda blh baca DISINI
----------------------------------------
Pernah alami pengalaman sama mcm ni tp tak la sampai terbabas. Waktu tu on the way balik dari airport Jakarta naik flite KLM Royal Ducth. Time nak landing kat KLIA memang hujan lebat, cuak giler beb! mcm2 perasaan ada...seram, berdebar, terketar2..Alhamdulillah, nasib baik pilot dia selamat landingkan pesawat kalau tak, takdela aku tulis blog skrg ni.....After incident tu baru aku tau pesawat KLM yg aku naik tu pernah crash kat Los Rodeos Airport somewhere in Spanish Islands sana.. (aku tgok air crash investigation daa..) that time KLM langgar pesawat Pan Am masa nak take off..abis semua org mati dlm tu..tp ada yg terselamat dari pesawat Pan Am.....tabik spring kat pilot Air Asia ni, dia berjaya kawal pesawat dari terbabas lg teruk or terbakar or meletup..Tp bak kata sorang investigator, kalau tak berlakunya incident so tak kan tahu lah kelemahan setiap pesawat and setiap kali berlaku crash maka pihak2 tertentu tu akan sentiasa mencari kelemahan dan sentiasa perbaiki kelemahan tu supaya ruang udara selamat dari berlakunya perkara2 yg tak diingini...









2 comments:
nampak sangat ko salah gambar...hehehe...:p
k..aku dah tukar gambar yg lama tu...
Post a Comment